måndag 28 februari 2011

Dag 1, fm

Backlash redan i starten. Jag har inte reflekterat över att GI-boxarna innehåller gluten - det finns mjöl i såserna och min favvorätt (fiskfilén, gudagod) innehåller matvete. Gaaaahhhh! Här trodde jag att jag kunde glida fram på ett äppelskal (från grönt äpple, minst socker i dom) och chilla loss med de utsökta GI-boxarna närhelst jag hade lust, men icke.

Visst, jag hade kunnat göra undantag och äta GI-boxen ändå... men NEJ! Här ska inte göras några undantag. Här görs inget till hälften. Ska jag göra ett experiment om hur kroppen mår när man utesluter allt det jag har räknat upp så ska jag också göra det – fullt ut. Nu blir det planering och matlåda istället. Dessutom tipsade Kristina mig om att jag bör undvika korn, råg och vete om jag ville vara for real så att säga. Så det ryker det med.

Wow... det blir spännande det här. Jag kommer att lära mig mycket om mat och näringsämnen i mars...

6 kommentarer:

  1. åhh spännande!! Hejja dig!

    SvaraRadera
  2. Ska bli intressant att följa dig!!
    Sköt om dig.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Varför undviker du även korn, råg och vete? Kram/Kristofer

    SvaraRadera
  4. Cissi och Lotta - tack för pepp! :)

    Kristofer - för att jag har blivit avrådd att äta allt som är gluten och allt som är sädesslag under mitt experiment. Många som utesluter det ur kosten mår mycket bättre i både mage och i hyn.

    SvaraRadera
  5. Kan du be dem att förklara varför?
    Stolt stödjande/Kristofer

    SvaraRadera
  6. Det ska jag göra - återkommer om det!

    SvaraRadera