fredag 25 februari 2011

T minus 3 days

Okej, en snabb sammanfattning:
Jag fyller 36 år idag och kliver alltså ett steg närmare döden. Se så, nu ska vi inte vara dramatiska, men nu framstår det ju tydligt - man
blir äldre! Min arma lekamen har fått utstå både ett och annat sen tonåren i form av snabbmat, vin, cigaretter, socker och snabba kolhydrater.
Den pallar mycket den lilla kroppen och jag känner mig både pigg och nyter, men hur hade jag mått om jag inte hade utsatt kroppen för allt det där den inte mår så bra av?

Det vill jag veta och därför ska jag genomföra ett test under 25 dagar - h
ur mycket bättre kommer jag att må om jag utesluter allt som är potentiellt dåligt för kroppen? Och hur jobbigt kommer det vara att bryta alla dåliga vanor?

Jag börjar på måndag och då utesluter jag cigaretter, alkohol, gluten, laktos, halvfabrikat, processad mat, snabba kolhydrater, socker och koffein.

Dessutom kommer jag att träna minst tre gånger i veckan, vilket är vad som brukar rekommenderas för att hålla kroppen i fin form.
Fokus är
inte att gå ner i vikt utan att bättre. Dock kommer jag dokumentera även vikten eftersom den sannolikt kommer att påverkas. Återkommer om detta inför start.

Jag går ut stenhårt redan på måndag med ett styck tarmsköljning (ohh god, jag är rädd att även min värdighet kommer att spolas ut... men nu ska det alltså bara göras!). Jag kommer sannerligen
inte att blogga om faktiska detaljer, något mått av stil och finess om jag får be!, men jag tänkte försöka beskriva hur man känner sig inuti efteråt. Får man finare hy, blir man piggare, mår man bättre? Där börjar vi och så räknar vi ner tills jag känner mig som Miss Amilliondollars den 25:e mars.

Men vi är inte där ännu och innan jag hamnar i måndagens klor ämnar jag njuta av små, små, små bubblor hela kvällen - helst av den här sorten:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar