lördag 26 februari 2011

T minus 2 days

Trots att gårdagen var både sansad och balanserad vaknade jag i morse och var trött och kände mig lätt sliten. Normalt, med tanke på att jag inte gick till sängs förrän vid halv tre och då hade minst en miljon bubblor i kroppen - en bra flaska champagne innehåller en miljon små bubblor. Och igår drack jag mest bara bubblor. Bra bubblor.

Hur som helst, så här såg det ut i halvtid ungefär. Platsen är Berns Asiatiska och desserten är chokladtårta, kakaomässigt sett mycket högoktanig.





Jag älskar att vara ute med mina kära vänner och ofta blir det sådär sent att man inte ens vågar berätta för mamma, men då tappar man också halva dagen efter. Plus att kroppen känns så där gammal den dagen. Och otålig och folkilsk blir jag också, bara för att jag är sådär trött. Dessutom hungrar ju kroppen efter en massa skräp dagen efter - just sånt skräp som inte är bra för den!
Ogilla på den.
De närmaste 25 dagarna vill jag vakna upp både pigg och nyter (nej inte nykter, nyter) och utan lust att äta skräp. Allt jag ska stoppa i mig skall vara uppbyggande - inte nedbrytande.

I morgon ska jag väga mig och se vad startvikten blir. Det ska bli intressant att se hur det här experimentet kommer att påverka vikten, även om fokus inte ligger där utan på välbefinnande och energi.

Men nu ska jag sätta mig och rota i en ask Paradis medan jag väntar på att Mellon ska börja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar