torsdag 10 mars 2011

Dag 11, omöjlig frukost anyone?

Jamen det är ju helt omöjligt att skrapa ihop en decent frukost utanför hemmet! Jag hade ingen Verum Hälsofil hemma imorse och tänkte att äsch, det löser jag i Fyrans matsal. Kommer dit och räknar upp allt som är verboten - laktos, gluten, alla sädeslag, socker, bla bla bla... Svaret blir "nej, då blir det nog svårt..."

Jaha, då blir det alltså en liten, sorgsen papperstallrik med ettoche
tthalvt ägg, en skiva skinka och fyra paprikabitar. Ohhh, jag glömde ju att det faktiskt fanns laktosfri mellanmjölk som jag kunde putta i mitt gröna te. Jippie. Hrmpfff...

Mina vänner, jag står här och låter sur och bitter nu eftersom det vid tillfälle är ganska krångligt att gå på en sån extrem diet som jag gör. Men nog fasen mår jag bättre än nånsin. Jag mår faktiskt toppen.


Nu säger jag inte att jag kommer fortsätta så här extremt efter den 25:e - koffein, gluten och laktos skall då införas i kosten igen, gradvis eftersom jag vill se om det gör någon skillnad. Men vitt mjöl, vitt socker och cigg ska jag sannerligen försöka fortsätta att undvika.

Jag GILLAR verkligen råkost!

1 kommentar:

  1. Skönt att du mår bättre! Jag är så imponerad över att du orkar fortsätta. Kämpa på! =)
    Kram Mia

    SvaraRadera