måndag 7 mars 2011

Dag 8, en smärre hindenburgkatastrof

Tillbaka på jobbet idag. Bra! Inget nys, bara lite host. Lättare dipp vid tresnåret, men det är väl ganska normalt. Har dock en mage som bara kan liknas vid Hindenburgkatastrofen. (Jo, jag har svurit att vara 100% ärlig så here you go, here's ärlighet for you.) Varför kan jag bara sia om. Kan i och för sig vara alla ekologiska bönor jag sätter i mig. Men jag säger inte att det tvunget är så. Faktum kvarstår dock.

Förutspådde lättare krångel på lunchrestaurangen på Gärdet, en thailändsk, men icke. Jag räknade upp allt jag inte kunde äta och frågade om man kunde kombinera detta med nummer 5 på menyn och det gick alldeles utmärkt. Att det var lite salt och lite tråkigt utan ris, so be it. Men jag tror nog att det blir nått med kokosmjölk och curry nästa gång om jag ska envisas att hoppa över riset.

Middag på gravad lax, ägg, morötter och keso. Jag ger mig inte. Dessutom var det gott.

Imorgon gäller det. Igen. Ännu en liten internrengörning, så att säga. Kan ju inte få samma ödesdigra konsekvenser som förra gången, omöjligt. Så varför gör jag det igen? För att damen med den vackra hyn var så övertygande när hon påstod att det skulle vara bra för mig att göra det två gånger tätt i rad. Låt oss hoppas att hon har rätt. Tog just två matskedar rapsolja i förberedande syfte, för det ska man enligt uppgift. Inte gott.

Kan inte vänta till jag får träna på onsdag. Jag lär ha byggt upp hyfsat mycket energi tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar