onsdag 2 mars 2011

Dag 2, em

Ynklig, frusen och fortfarande långsam vankar jag hela eftermiddagen fram och tillbaka i obeslutsamhet om jag ska möta upp min trogne Putte PT eller inte. Jag har redan förvarnat om att min uppenbarelse är tämligen menlös och att jag bara vill promenera på bandet lite, men nu känner jag att även detta är likställt med hur man en pigg dag skulle känna inför att klättra naken över Kebnekaise. Jag ställer in. Eftersom jag är en krigare i vanliga fall och Putte får brukar få vara den som lägger band på mig, är han inte van vid att jag ställer in så han blir lite fundersam och ifrågasätter mitt experiment en smula. Jag lovar att jag ska ta en promenad istället. Det gör jag inte. Inte ens en liten.

Men jag blir däremot av min väninna Lina bjuden på galapremiär för en film – Ritualen med Anthony Hopkins. Då får man åtminstone sitta ner. Bra.
Innan bion ger jag mig ut på jakt efter nått att mumsa på i salongen för att jag kommer inte få äta middag förrän vid nio. Okej… Popcorn? För snabba kolhydrater. Choklad? Socker. Nötter? Ja, det funkar ju men det är jag inte sugen på… Gaaahhh! Krångla! Det slutar med att jag glider in på MackeDånken och grabbar två påsar morötter och en McFeast-sås. Kul.


I foajén stöter jag på Mårten Nylen, personlig tränare för ett av lagen i Biggest Loser Sverige. Eftersom jag sitter och marknadsför även Biggest loser-klubben går jag fram och språkar och vi peppar upp oss inför eventuellt stundande säsong. Trots att jag har använt all min energi till att spotta upp mig och vara pigg inför detta under av sundhet står jag ändå rakt och stolt, för mötet skapar också en massa energi. Flummigt eller ej, jag gillar't.


Här gäller det att spotta upp sig!

Filmen får 6 av 10 och jag får träsmak efter två timmar. Träsmak i en redan öm kropp är en mycket tråkig kombination. Jag släpar mig hem och trollar ihop en middag som består av en skål rött ris med smör som jag hetsar upp med lite tonfisk. Äter detta halvliggande i sängen under två täcken och lägger ifrån mig skeden efter 3/4-delar. Orkar inte. Sover hellre. Släcker kl 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar