fredag 18 mars 2011

Dag 19, jag utbildar mig till isodieten-coach och tar mig an en ny utmaning.

Idag har jag suttit i skolbänken hela dagen och lyssnat till min kollega Kristina Andersson avhandla isodieten, en kosthållning baserad på vetenskap och senaste forskningen. Lågkolhydratskost med hög kvalitet och högt näringsinnehåll som, om man följer den, gör att man aldrig är hungrig. Lysande intressant!

Jag har ofta funderat på hur man ska äta för att min kropp ska må perfekt bra. Nu vet jag att den här detoxen får mig att må riktigt bra, men det är ju det här med magen va... Dessutom har jag inte gått ner ett gram under detoxen – vilket jag ju inte heller hade som mål – eftersom jag i brist på socker hällt i mig både nötter och haft grädde på fruktsalladen. Men det hade ju varit klädsamt att slimma figuren i alla fall lite.

Jag avslutar mitt experiment om precis en vecka och nästa helg ska jag unna mig kaffe latte, en bit bröd, ett par glas vin och efterrätt med choklad i. Helgen varar ända till måndagen den 28:e för då ska jag på en hett efterlängtad champagneprovning.

Men tisdagen den 29:e ska jag påbörja nästa experiment - jag ska äta isodieten under åtta veckor och trimma mig inför strandsäsongen. Jag kommer beskriva dieten, vad den går ut på och hur den är att följa, hur mycket jag tappar i vikt och hur jag mår. Dessutom kommer jag att lotta ut medlemskap till Klubb isodieten och isodietens böcker under tiden.

TV 4's filmrecensent Ronny Svensson följer isodieten och när jag pratade med honom i förra veckan hade han just varit hos doktorn som meddelade att han nu kunde sluta äta kolesteroltabletter. Artur Ringart har ätit inspirerad av isodieten och blivit av med sin diabetes.
Sånt motiverar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar