tisdag 15 mars 2011

Dag 16, pigg piggelin och käck som få.

Uppe med tuppen och drog till jobbet. Där väntade Oscar Jöback och ett riktigt svettigt Pump-pass på TV4's proffsiga gym. Jag trodde jag hade bra kondis, men jag har naturligtvis inte en suck mot Le Oscar. Riktigt tungt och jobbigt, kändes som om passet väckte upp en massa muskler som har tillåtits vila ett bra tag. Vilket får mig att undra hur många muskler kroppen består av egentligen eftersom jag lite fåfängt trodde att jag höll hela maskinparken i trim… Nu ska jag gå på hans early-bird-pass varenda tisdag bara för det!

Kolla inte på mitt förfärliga morgonpluffs eller Oscars tokiga morgonfrippa - checka istället in klockan som står på 7.10!

Inte nog med att jag kilade på gym morse, neeeeej. Jag tog med mig min pilatesboll till jobbet idag för nu skall bål och balans stärkas upp. Tycker du att det börjar gå till överdrift? Jepps, lite grann va. Svårt häcklad blir jag av mina kollegor också. Men så tänker jag "varför inte". Jag bjuder på den, ler mjukt i mjugg och tänker "Jag kommer ha så sjuuuukt mycket bättre balans än ni har snart! Och bål. Moaaahahaha!"


Inte alls forcerad.

2 kommentarer:

  1. Haha, hämtade omedelbart min boll från vinden! Kommer att ha slagit ihjäl mig innan dagen är över:)

    SvaraRadera
  2. Hahaha... sans och balans på bollen, hjärtat?

    SvaraRadera