fredag 11 mars 2011

Dag 12, macka med smör vs sashimi och råkost

Jag äääär så sugen på nybakat bröd med riktigt smör så det kan du inte TRO! Men istället smaskade jag i mig en portion svindyr sashimi på lunchen.

Här har jag redan smaskat i mig en laxros. God ros.

Men inte kan man leva på tre laxrosor i all evighet så vid tresnåret hetsade jag ner till Fyrans matsal och köpte mig en tallrik rivna morötter för det facila priset av... 40 spänn! Jag känner mig både rånad, skändad och generad för att jag stod där och bugade och bockade och betalade utan att protestera. Jag gissar att det var chocken som tystade mig, avsatte hjärnan för en stund och satte kroppen på autopilot. Så, nog om detta dagens nederlag och låt oss tala om hur detta delikata mellanmål blev.

Tillspetsad med gult äpple och vinägrett!

Okej, jag håller inte med om priset om det nu inte framgick ovan, men jag är helt med på råkost som mellanmål. Jag är ett nyfrälst fan av råkost. Det är så smaaart - man får i sig vitaminer och fibrer, det är gott och man blir mätt.

Japp japp, gilla på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar