torsdag 24 mars 2011

Dag 24, massage och Bonnier-event

En dag som alla andra i detoxens namn? Nä, inte riktigt faktiskt.

Jag fick fantastisk massage som jag fått av min fina väninna Marita Hovmark i födelsedagspresent. Det var alltså även hon som utförde massagen och det gjorde hon så bra! Målet var blodgenomströmmning och det hon till bra för jag var röd som en genomkokt kräfta efteråt. Vi talade om viktigheter i det stora och det lilla och jag blir alltid både lugn och peppad och inspirerad av denna förtjusande och varma människa. Tack käraste Marita!

Sen var det hög tid att gå på Bonnier-event. Vilket jag gjorde. Platsen var Ambassadeur och firandet var för Bonniers nya magasin Sales Mag – ett magasin som riktar sig mot annonsörer, mycket snyggt. Men det mest minnesvärda under det här eventet var utan tvekan goddiebag-bordet. Ja jisses. Runt tre av väggarna i ett litet utrymme mitt emot baren stod de uppställda, alla Bonniers tidningar. Varje tidning hade sin lilla plats och delade ut goodiesar i respektive tidnings anda. Man hade fått fyra goodiebag-biljetter när man kom in och varje goodie-grej kostade en biljett. Man fick alltså gå runt och välja sina fyra grejor på borden. Jaha, tänker du... Kan det va' nått? Nämen låt mig då säga såhär:

  • Hotellnatt för två på valfritt Elite hotell
  • Skönhetsbehandling på nämnda hotell
  • Platttång
  • Locktång
  • Kopp, sockerskål och grön glasgrej av Alvar Alto från Ittala
  • Italienska kokböcker
  • Stilboken Fashionista av Martina Bonnier, som även signerade på plats.
  • Tecknad film från Disney
  • Bodylotion från fint märke (Stockholm-nånting)
  • Paraply
  • Träningsväska
  • Anteckningsbok med klädda pärmar
  • Smyckeskrin
  • Överlevnadskitt
  • Träningsvideo med Paolo Roberto
  • Produkter från Face Stockholm
  • Reseväckarklocka
  • Resenecessär med tomma små plastflaskor
  • Med mera...

Ha-begäret var väckt i fler än bara i mig.

Nu fick man ju suga på karamellerna och välja noggrant. Och det gjorde jag ju. Samtidigt var det fullt krig i utrymmet. Man visste ju inte om de finaste sakerna skulle ta slut så trängseln var värre än i en liftkö morgonen efter en riktigt fet puderdump.
Jag valde mina fyra saker – hotellnatt, Alvar Alto-glasgrej, bodylotion och plattång – och gick och tog en tallrik delikatesser och en andningspaus.
Då kommer plötsligt en ängel svävande – och ger mig en biljett till! Adrenalinet drar igång igen i rasande fart och jag överger laxen och oxfilén och smiter direkt tillbaka. Slinker fram till Tara's plats, suger tag i en av de sista väskorna och får dessutom en fin, rosa anteckningsbok på köpet! Eftersom det inte är lika hysteriskt mycket folk längre ställer jag mig i lugn och ro och kontemplerar över bodylotion vs reseväckarklocka. Bestämmer mig för att fråga om jag får byta kräm mot klocka, vilket slutar med att jag får båda! Dessutom sticker den lilla mänskan till mig en resenecessär. Glad som en lärka blir jag, vilket resulterar att Veckans Affärer-mannen blir inspirerad och stoppar ner ett överlevnadskitt i min påse. Jamen herregud, julafton! Lena på Tara smyger då till mig en fin tygpåse och i den en träningsvideo med Paolo Roberto. Och så ett paraply från tidningen S!


Förtjusande skörd.

Överväldigad och fylld av tacksamhet och kärlek till alla i lokalen bugar, bockar och niger jag mig baklänges bort mot garderoben för att hämta kappan. På väg ner för trappen ser jag ett tidningsställ fyllt med i stort sett Bonnier Tidskrifters alla tidningar. SOM MAN FÅR TA MED SIG! Åhh herregud, den här kvällen har redan väckt upp sidor av mig som jag inte riktigt vill kännas vid, den där fullkomligt hagalna sidan, men jag intalar mig ivrigt att Bonniers så klart VILL att man ska ta med sig så mycket som möjligt hem. Jag blir ivrigt påhejad av länets trevligaste Bonnier-säljare Joakim, som stoppar ner tidningar i min väska. Jag går därifrån fullkomligt salig och med en rosa träningsväska från Tara, full av glossiga magasin.

Stor lycka.


Åhhhh så mycket ljuvlig läsning i min ägo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar