fredag 4 mars 2011

Dag 5, vaaar är fredagsmyset?

Inget fredagsmys så långt ögat når. Har legat på soffan och jobbat, idag igen. Försökte mig på någon slags kontorslook för sakens skull och drog på mig ett par snyggejeans efter duschen, men nej... efter noggrant övervägande kom jag fram till att jag jobbar precis lika bra i mysbyxor. Funderade på att gå ner och sätta mig i arbetsrummet för att kompensera för den lite slarviga kostymen, men kom aldrig så långt. Soffan var för djup.
Har nyst och snytit mig så mycket att min näsa nu känns som om den vore lite blästrad på insidan och jepps, kroppen värker även idag.

Men skiiit i det nu, det kan ju inte bli sämre. Och snart är jag frisk! Och då kommer jag ju må bättre än nånsin, eller hur!

Käkade ren mat, idag igen. Jag gillar det eftersom det känns så... rent.
Exempel på ren mat: lax, rött råris, sås på lätt crème fraiche blandat med äkta majjo och rivna morötter. Enkelt, riktigt gott och... liksom rent. Nej, jag tycker inte att det är svårt att göra det där sunda valet i matsammanhang så hittills är det helt okej. Och jag är inte särskilt imponerad av godis eftersom jag vanligtvis lutar mer åt salt. Men rejsersnabba kolhydrater... åhhh, vad jag saknar the occasional bag of Cheese Cruncherz! Och jag saknar mitt Russian Earl Grey med kandisocker i!

Saker jag saknar en dag som denna är kanske inte samma saker jag hade saknat en vanlig, pigg fredagskväll. En vanlig fredagskväll hade jag velat ha delikat choklad och ett par glas Pol Roger. Idag saknar jag nyponsoppa med vaniljglass och mandelbiskvier.


Både barn- och vuxengodis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar