tisdag 8 mars 2011

Dag 9, semmeldag och kvinnodag

Pussa en semla och hitta din prins!

Jaha, nyss kom min käre kollega Ola Lauritzson tillbaka från ett möte med en bricka semlor... Åhh herregud. Ja, själv ska jag snart hugga in på en mandarin... men ååååhhhh... och gaaaaaaah!.......

Okej, nu har jag lugnat mig.

Träffade Kristina idag, min hälsocoach och kollega på isodieten. Hon hade suttit i soffan hos Malou i Efter tio och kom förbi efteråt för en lunch. Hon fick titta igenom den långa listan av saker jag har stoppat i mig sen i måndags i förra veckan och konstaterat att det i huvudsak är bra, men att det är för få kolhydrater. Måste äta mer råris och komplettera med mer quinoa. Well then, då gör jag det :)

Laddar inför "det onämnbara" jag skall utstå igen ikväll. Hade det inte varit för faktumet att jag blev så jättesjuk efter förra gången hade det väl varit ok, men nu är hela saken i fråga alldeles jinxad. Helt uppenbart hade jag redan en influensabacill i kroppen förra gången som alltså tilläts förvandla mitt inre till slaget vid Waterloo. För mina krigare spolades ju ut med badvattnet och stack till sjöss, så jag hade ju inte en chans att vinna det slaget... Hoppas vara bättre rustad inför denna omgången. Hoppas det innerligt.

Imorgon vet vi.


2 kommentarer: